10 filmów, których akcja toczy się w latach 80-tych

Biały ptak w zamieci (White Bird in a Blizzard)
Po intrygującym zwiastunie i niemałych oczekiwaniach film suma summarum mnie trochę zawiódł, bo dostał "tylko" 7/10, ale z drugiej strony kilkukrotnie wracałam do niego myślami. Bardzo podobała mi się Shailenie Woodley, klimat i... No właśnie nie wiem co, ale ma coś w sobie.


Donnie Darko
10/10

Wojna Charliego Wilsona (Charlie Wilson's War)
Jeden z politycznych filmów, który jest nakręcony bardzo przystępnie i ciekawie nawet dla osób przysypiających na takim kinie. Zabawnie, interesująco i ze świetną obsadą - Hanks, Roberts i Seymour Hoffman. Oparty na prawdziwej historii amerykańskiego kongresmena.

Billy Elliot
Poruszający, ciepły i zabawny komediodramat o chłopcu, który nie bał się spełniać marzeń.

Wszystko co kocham
Jedna z lepszych, współczesnych polskich pozycji.

Długi, wrześniowe weekend (Labor Day)
recenzja
Całkiem inny, ale poruszający film Reitmana. Spokojny, subtelny i romantyczny - raczej dla kobiet.

I love you Philip Morris
Oglądając ten film cały czas miałam myśl, że McGregor jest tu tak uroczy, że marzę by go adoptować. Szalona i zabawna komedia oparta na prawdziwej historii znanego z wielu ucieczek z więzienia Stevena Russella.

Bogowie
Ten film to nie tylko popisowa rola Kota. To pełne pasji, autentyczne, inspirujące i porywające kino.

Dla Ciebie wszystko (The Best of Me)
recenzja
Jedna z ekranizacji powieści Nicholasa Sparksa. Standardowo naiwnie, nostalgicznie, ale urzekająco. Mimo wielu cierpień bohaterów z kina wyszłam z takim fajnym ciepłem w sercu.

Kwiat pustyni (Desert Flower)
To z jednej strony przerażająca, a z drugiej pozytywna historia, a sam film? Dobrze nakręcony dramat. Na odtwórczynię roli Waris Dirie można patrzeć i patrzeć.

inne filmy: Wielki Liberace, American Psycho, Chopper, Witaj w klubie, Żelazna dama, Glitter, Monster, Prince Avalanche, Adventureland, Kwiat pustyni, Smażone, zielone pomidory, Od wesela do wesela, Wonderland, Submarine, 80 milionów, Buffalo Soldiers, Foxcatcher

Inne posty z serii "10 filmów, których akcja toczy się w latach..." znajdziecie tutaj

2 komentarze:

  1. 'Donnie Darko' i 'Bogów' mam w planach. Uwielbiam wymienionego w spisie Billy'ego Elliota - przewspaniała historia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio oglądałam film ,,Bogowie", za resztę polecanych przez Ciebie filmów chętnie zabiorę się po świętach :))

    OdpowiedzUsuń