50 filmów ze szkołą w tle


Młodzi gniewni
Ostra Pfeiffer i "Gangsta's Paradise", czyli jeden z moich ulubionych filmów z dzieciństwa.

Juno
Chłopcy biegają w żółtych gatkach, Juno chodzi z brzuchem i wszyscy są szczęśliwi.

Zwyciężymy
Jedyny duński film jaki obejrzałam, ale za to jaki!

Pan od muzyki
Bardzo wzruszający i bardzo pięknie śpiewający chłopcy. Pepinot jest najsłodszy na świecie.

Donnie Darko
Nie umiem wyjaśnić - 10/10.

Zakręcony piątek
Lohan była kiedyś naprawdę fajna. Przesympatyczne kino.
 
Była sobie dziewczyna
O szkole i szkole życia.

Poważny człowiek - recenzja
W tej szkole poznacie ucznia, który nie zna znaczenia słowa "nie". I jego ojciec też.

Stoker
Szkoły niewiele, ale co to za film!

Łatwa dziewczyna
Szkoła pełna zakompleksionych prawiczków, ale Olive nadrabia.

Kto ją zabił? - recenzja
Szkoła pełna kryminalistów.

Przetrwać w Nowym Jorku
Szkoła pełna narkomanów.

Piękna i szalona
Naciągany, dla nastolatków, o pierwszej, intensywnej miłości - bardzo lubię.

Grease
Jest kilka tych starszych, tanecznych filmów, ale ten lubię najbardziej.

Szkoła uwodzenia
Film niby średni, ale ma coś w sobie. A ja mam do niego sentyment. Wielbię zakończenie.

Szkoła uczuć
Zawsze byłam jedną z tych dziewczyn, które nie do końca rozumiały czemu jest aż tak kochany, ale również mam sentyment ;)

Zmierzch
Nowa szkoła, nowa miłość.

Zła kobieta
Yeeeee

Harry Potter i Kamień Filozoficzny
Fantastyczna szkoła.

Szkolny chwyt
Nie lubię zakończenia, jakoś tak.. Jednak dla Goslinga warto (nominacja do Oscara).

Ucieczka w milczenie
Jeśli naprawdę jej nienawidzicie to nie oglądajcie, ale reszcie, która chce poznać jej inne role polecam.

Dziewczyny z drużyny
Nic nie zapamiętałam z tego filmu oprócz tego, że był prosty i sympatyczny.

Charlie
 Jakiś taki.. magiczny. Logan dobrze się spisał. I Emma też.

Nigdy nie będę twoja
Mega pozytywny film - uwielbiam!

Słodkie zmartwienia
Słodkie zmartwienia słodkiej Cher.

Wybory
To nie jest kolejny taki sam film o szkole. Trochę więcej niż poprawna, ale ciekawa pozycja.

Rushmore
Anderson ma lepsze, chociaż ten pięknie uczy wybaczania.

Supersamiec
McLovin - i wszystko jasne.

21 Jump Street
Pierwsza scena (Eminem) rozśmieszyła mnie chyba najbardziej z całego filmu, ale i tak miły seans. A nie, jeszcze "Ap chemistry. Bitch!".

Straszny film
Whaaat's uuuuuup?

Porachunki - recenzja
Jak można tak spieprzyć film.. Ale nieważne. Kocham De Niro od kiedy ujrzałam go pierwszy raz w przedszkolu, ale nawet on nie pomógł. Da się obejrzeć, ale w większości skopany.

Kick Ass - recenzja
Przemoc, bałagan, wszystko bez sensu. Jeden z niewielu filmów, o którym naprawdę nie wiem co myśleć.

Niesamowity Spider-Man - recenzja
Obejrzany z dwuletnim poślizgiem i nastawieniem, że tylko Maguire może być Spider-Manem, a bardzo się spodobał.

LOL
Totalnie zwykły, przeciętny film o pierwszych związkach i dojrzewaniu.

High School Musical
Babka puściła nam to kiedyś na angielskim - nic nie pamiętam.

Bunkier
Niby zwykły thriller, ale ma coś strasznego w sobie.

Strach
Kolejny ulubiony film z dzieciństwa. 

 Przekleństwa niewinności
Ten film jest tak wychwalany, że czułam aż presję oglądając go. Trochę się zawiodłam, nie było wielkiego "wow" i kojarzę jako nieco naciągany i mdły, ale obejrzę raz jeszcze.

17 Again
Proste i przyjemne.

Nostalgia anioła - recenzja
Wyrosłam (niestety) z takiego kina. Do pewnego momentu bardzo fajny, ale później za bardzo bajeczka.

Z dystansu
O życiu i cierpieniu, w roli głównej Andrien Brody. Powolny i przygnębiający. To całe cierpienie i tak dalej niestety za bardzo na siłę, za nachalnie, ale można obejrzeć.

Dziewczyna i chłopak - wszystko na opak
Bardzo mądry film - poważnie! Życiowa produkcja, która pokazuje rzeczy, z których czasem nie zdajemy sobie sprawy - z tego jak jesteśmy przez innych postrzegani.

Nie opuszczaj mnie
Bardzo powolny, bardzo spokojny dla bardzo wrażliwych. Jest Keira, Carey i Garfield, ale mógł być lepszy, czegoś zabrakło.

Dziewczyna z sąsiedztwa
Kujon zakochuje się w nowej sąsiadce (gwieździe porno). Obejrzany dla Emile Hirscha - miły seans.

Sala samobójców
Brawa dla Gierszała. Widziałam raz, jest dobry, ale już nigdy nie obejrzę.

Wybór Gracie
Na faktach o młodej dziewczynie, która musiała zajmować się młodszym rodzeństwem, bo matka hulała.

Panna Nikt
Ciekawy, chwilami drętwy, ale całkiem wciągający film. Wreszcie zobaczyłam Muchę w innym filmie.

Po prostu walcz!
Za soundtrack, za kaloryfer, za nową dziewczynę Deppa - 8/10

Wredne dziewczyny
Wredna McAdams demoralizuje Lohan.

Inferno
Podobno na faktach - niezły, polski dramat.


THE DUFF [#ta brzydka i gruba]

Sztuka dorastania

inne propozycje: Palo Alto, Jestem numerem cztery, Gość, Dla Ciebie wszystko, Pozwól mi wejść, Dawca pamięci

41 komentarzy:

  1. Słodkie zmartwienia to chyba mój ulubiony film z tej kategorii. :D Naiwny do bólu, ale jaki pozytywny, w dodatku nawiązujący do "Emmy" Jane Austen. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak jest przesłodki i tak... pocieszny :)

      Usuń
  2. Dodałabym jeszcze (zaczynając od Britney i jej piosenki w filmie "To mnie kręci"): "Klub winowajców", "Sztukę dorastania", "Ona to on", "American Pie", "Dziewczyna w różowej sukience", "Zakochana złośnica" i norweski "Turn me on Goddammit!".
    Bardzo lubię twojego bloga :)
    A.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajna ta "Sztuka dorastania"? Kusi mnie zobaczyć gdzieś Emmę Roberts, bo w "Millerowie" była niezła :) A "Zakochaną złośnicę" muszę właśnie nadrobić! Oglądałam na razie "Poskromienie złośnicy", więc teraz czas na wersje nowoczesną. Dziękuję baaardzo za miłe słowa :)

      Usuń
    2. Bardzo, bardzo fajny film :)
      Prócz "Zakochanej złośnicy" polecam jeszcze "Poskromienie złośnicy" z 2005 roku, z Rufusem Sewellem i Katherine Minolą - Po prostu uwielbiam! :)

      A.

      Usuń
    3. Z Emmą jest kilka fajnych delikatnych filmów dla nastolatek:) Wild child i Aquamarine:))

      Usuń
    4. W poście o miłości nastolatków je wrzuciłam ;) Tu i tu są inne tytuły, żeby się nie powtarzały :)

      Usuń
    5. Bardzo fajny jest 'Footloose' i "Bal maturalny'. 'Bal maturalny' niby taki tandetny, glupi i zwykly, ale jednak mnie się podobal! :) 'Footloose' było mega *.* Kocham ten styl country ;) Niejeden raz go tanczylam, może dlatego tez, ze mieszkam w USA, a konkretniej to na poludniu, gdzie ten styl tanca jest dosyc znany. :) Pozdrawiam Cie serdecznie, aktualnie z Oklahomy, gdzie przyjechalam odwiedzic kumpele ze szkoly sredniej i wlasnie przegladamy sobie twojego bloga i myslimy co by tu obejrzec, cos amerykanskiego o szkole, b chcemy sobie w miae przypomniec jak to bylo :). Jeszcze raz pozdrawiam i masz swietnego bloga. ;)

      Usuń
    6. Ślicznie dziękuję za pozostawienie komentarza i również pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Chyba po raz pierwszy przy okazji czytania jakiegoś zestawienia filmów, widziałam większość z przytoczonych :) Muszę za to w końcu obejrzeć "Nostalgię anioła", bo dawno temu czytałam książkę, ale że się mocno namęczyłam przy jej czytaniu, to po film do tej pory nie sięgnęłam... Zaciekawił mnie też "Dziewczyna i chłopak - wszystko na opak" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się namęczyłam na "Nostalgii.." :( Chociaż ma nawet niezłe opinie.. Mi się średnio podobał. "Dziewczyna i chłopak - wszystko na opak" leciało ostatnio na tvnie. Jest oryginalne pod tym względem, że te same wydarzenia, sytuacje są pokazane z perspektywy dziewczyny i chłopaka, pokazuje to jak często jesteśmy odbierani inaczej niż nam się wydaje i tak dalej. Ciepły, ale nie do końca słodki film.

      Usuń
  4. Nie oglądałam większości z tych filmów, ale kilka chcę zobaczyć. "Donnie Darko" to chyba taki film, który każdemu się podoba, a nikt nie wie dlaczego :) zgadzam się, że Lohan była kiedyś fajna. "Zakręcony piątek" i "Wyznania małoletniej gwiazdy" to sympatyczne filmy. I dzięki Tobie mam nowy film z Goslingiem, który chcę zobaczyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, sporo tytułów. Czasy szkoły to dla mnie już zamierzchła epoka i najwięcej takich filmów obejrzałem jeszcze w ubiegłym wieku. Z Twojej listy widziałem 20 filmów. I tak sporo. Niedawno w Polsacie pokazywany był "Niesamowity Spider Man", obejrzałem bo byłem ciekaw czy faktycznie jest lepszy od filmu Raimiego. Ale mam mieszane odczucia, jeden i drugi film ma wady i zalety, oba oceniam tak samo. Tak się zastanawiałem skąd ja znam tego aktora, Andrew Garfielda. Po Twoim wpisie już wiem, że grał przecież w "Nie opuszczaj mnie" (nawiasem mówiąc: świetne choć dołujące kino). Zgadzam się co do "Nostalgii anioła", w połowie bardzo dobry, ze zmarnowanym potencjałem niestety.
    Nie wymieniłaś jeszcze (bo pewnie nie oglądałaś) brytyjskiego filmu "Nauczyciel z przedmieścia" (1967) w reżyserii znanego pisarza Jamesa Clavella. W roli nauczyciela czarnoskóry Sidney Poitier. Mam miłe wspomnienia związane z tym filmem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ile tytułów! :) Dorzucę jeszcze klasykę gatunku "Stowarzyszenie umarłych poetów". I dwa filmy: "Pan Lazhar" oraz "Polowanie". Oba znakomite.

    OdpowiedzUsuń
  7. dorzuciłabym jeszcze ,,Wild child- zbuntowana księżniczka" z Emmą Roberts :)

    OdpowiedzUsuń
  8. a gdzie klasyka kina ? :( American Beauty,Some Kind of Wonderful,Fame,Lepiej umrzeć/Better Off Dead…,Three O’Clock High/Punktualnie o trzeciej,Tajemniczy wielbiciel,Nie kupisz miłości ,Wolny dzień Ferrisa Buellera ,Beztroskie lata w Ridgemont High,Studentka ,dziewczyna w różowej sukience(pretty in pink),wujaszek buck,Stań przy mnie,Moja dziewczyna ,Dziewczyny chcą się bawić,Prywatka,Prywatka 2,SZALONA MAŁOLATA,ZWARIOWANA NOC,Moja dziewczyna 2,Mała Księżniczka,NASTOLETNI WILKOŁAK ,NASTOLETNI WILKOŁAK 2,SZESNAŚCIE ŚWIECZEK,KLUB WINOWAJCÓW

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klasyki? W sensie, których z nich dokładnie? Widzę 2-3 cenione filmy. Dla mnie klasyk to duże słowo, a nie film, który jest w miarę niezły i jest "klasykiem", bo ma 30 lat ;) Części nie wypisałam, bo zwyczajnie nie gustuję w filmach młodzieżowych z lat 80-tych, a np. "American Beauty" to mało młodzieżowy film, inny typ kina, raczej nie pasuje do listy. Oczywiście dzięki za wypisanie, może wpadnie tu ktoś zainteresowany filmami z tamtego okresu i mu się przyda :)

      Usuń
  9. Myślę, że "Ósmoklasiści nie płaczą" też idealnie wpasowałby się do tego tematu. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dorzuciłabym jeszcze ''Podaj dalej'' - cudna końcówka według mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny wpis. "Młodzi gniewnie" kiedyś go uwielbiałam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. kites (latawce) zajebiste polecam :D o miłości :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Cześć. Może znasz ten film. Bardzo chcialabym sie dowiedziec jaka ma nazwe. No opowiem cu teraz krotko...
    Jest sobie najprzystojniejszy chlopak w high school. Zarywa do wszystkich dziewczyn i ma kilka dziewczyn naraz. Trzy z nich sie zbuntowaly i chcialy sie zemscic, dlatego poprosily nowa, ladna dziewczyne o pomoc. Ona udawala zupelnie inna z charakteru, bo normalnie jest mila, sympatyczna, troche niesmiala, a tam udawala pewna siebie, nieco wredna dziewczyne nie do zdobycia. One jej mowily co ma robic i bylo mnostwo smiesznych akcji. 70 % filmu odbywa sie w high school (liceum). Efekt jest taki, ze ten podrywacz wielu dziewczyn zakochał sie w tej jednej na zaboj. Oddal jej nawet swoj zegarek na koncu filmu i urzadzil impreze urodzinowa.
    Film jest swietny i chyba z 2006 roku. Jak wspominalam wczesniej bardzo chcialabym znac jego tytul i moze ktos wie o jakim filmie pisze?
    To jest komedia romantyczna z nastolatkami w rolach glownych. Prawie caly film toczy sie w liceum albo gdzies ze szkola zwiazana np. oboz. Dom tej dziewczyny, impreza.
    Bardzo prosze o pomoc i z gory dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. John Tucker musi odejść

      Usuń
  14. Akurat jak to napisalam przypomnial mi sie tytul.
    "John Tucker musi odejsc"
    Naprawde polecam komedia romantyczna i wlasnie prawie caly film toczy sie w liceum :)

    OdpowiedzUsuń
  15. może te filmy które ja podam nie są związane ze szkołą ale dla mnie są świetne takie jak:
    Bez mojej zgody
    Last Song
    Najdłuższa podróż
    Porwanie
    Gwiazd naszych wina
    Trzy metry nad niebem
    Tylko Ciebie chce
    świetne filmy :)) POLECAM

    OdpowiedzUsuń
  16. Najlepszy film to "zostan, jeśli kochasz" . Dla mnie wyjątkowy, ponieważ sama gram na instrumencie (skrzypce) i rozumiem główną bohaterkę. Wiem że to tu nie ma, ale też był tylko ze w tamtym zestawieniu :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Widziałam pare filmów i nie w każdym się z tobą zgodze. Wiekszość jest słaba. Nie rozumiem komentarza przy filmie "ucieczka w milczenie" skomentowałaś to dlatego że ty jej nie lubisz czy dlatego że osoby które wchodzą na twojego bloga wystawiły już o niej opinie? Ja uważam że to jedna z najlepszych aktorek a to że woli dziewczyny wgl mi nie przeszkadza...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. A chciałam cię zapytać który film był twoim zdaniem NAJLEPSZY bo niechce marnowac czasu...?

      Usuń
    3. Większość z nich to fajne filmy ;) "Stoker" czy "Poważny człowiek" to filmy bardzo specyficzne, nie każdemu się spodobają, więc nie mogę polecić (chyba, że ktoś ogląda na własne ryzyko;) - oba uwielbiam. Jeśli chodzi o takie, które mogę polecić w ciemno, nie znając gustu odbiorcy i raczej powinny się spodobać to zbierający (zasłużenie) dobre opinie "Pan od muzyki" czy "Donnie Darko" (jak napisałam 10/10). "Przetrwać w Nowym Jorku" warto dla DiCaprio

      Usuń
    4. Dobra dzięki...spróbuje złapać czas i obejrzeć :)

      Usuń
  18. Dodała bym tylko "Ósmoklasiści nie płaczą"
    Piękny film

    OdpowiedzUsuń
  19. Podeśle ktoś linka do Charlie ? Z góry dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo lubię film pt. ,,Dziewczyna i chłopak-wszystko na opak''. Najbardziej wzruszyło mnie zaproszenie... . Polecam!!! ��

    OdpowiedzUsuń
  21. Polecam film "Szkolna Jatka" z aktorem Joshem Huthersonem :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obejzalam film Szkolna jatka bo jak zobaczylam ze wystepuje w nim moj ulubiony aktor musialam go obejzec weglug mnie film oceniam na mocne 2/10 xddd

      Usuń
    2. Obejzalam film Szkolna jatka bo jak zobaczylam ze wystepuje w nim moj ulubiony aktor musialam go obejzec weglug mnie film oceniam na mocne 2/10 xddd

      Usuń
  22. Nie wiem dlaczego ale uwielbiam "Donnnie Darko"... Najlepszy film ever :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Najbardziej lubię szkołę uczuć :D

    http://smerfetka077.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń