TOP7: Filmy z wakacjami w tle

 


Nagle, ostatniego lata
Mroczne wakacje- boska Taylor, niesamowita Hepburn i ten klimat!

Twarda sztuka
Wakacyjne pojednanie - dobra rola Lohan, o zbuntowanej nastolatce, po raz n-ty, ale bardzo go lubię.

Spring Breakers
Szalone wakacje- zaskakująco udany eksperyment filmowy.

Najlepsze, najgorsze wakacje
Wakacyjne dojrzewanie - przede wszystkim Sam Rockwell jako charyzmatyczny duży dzieciak i świetny główny bohater. Miły, ciekawy i niegłupi - na raz.

Greta
Wakacje u dziadków - dla części zapewne kolejna zbuntowana nastolatka ("Ostatnia piosenka" czy "Twarda sztuka"), dla innych ciekawe studium chorej osoby (film widziałam dawno, z tego co pamiętam to było borderline).

Rzymskie wakacje
Spontaniczne wakacje - czarująca i naprawdę zabawna Hepburn, klasyk ;)

Adventureland
Wakacyjne dojrzewanie 2 - taki zwykły, taki prosty, a taki udany. 6,5 na filmwebie idealnie oddaje jego poziom, na raz.

inne posty z serii top7 tutaj

16 komentarzy:

  1. 'Rzymskie wakacje' to zdecydowanie niesamowity klasyk, szkoda, że takich filmów mało się robi obecnie. Co do 'Spring Breakers' to zdecydowanie udany debiut Korine, choć mam wrażenie, że duża część widzów nie docenia tego filmu, o czym świadczy chociażby ocena jego na filmwebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Forma jest specyficzna, momentami ciężka w odbiorze. Wiele osób zapewne nie może go przełknąć przez wulgarność, wiele uważa, że brak mu treści i jest to tylko obrazek. Podobnie jest z filmami Andersona, często czytam, że to tylko ładny obrazek, niektóry uważają, że gdy forma jest obfita, bogata - ważna to treści już nie ma. Może czasem trudno ją dostrzec, ale często mimo tego co się wydaje jest - tak było w przypadku Spring Breakers ;)

      Usuń
    2. debiut Korine'a? skądże znowu. to jedynie jego debiut jako filmu, który był wszem i wobec reklamowany, grany w większości kin i do którego zaprosił znane z 'mtv' nazwiska. ;)
      widziałam 3/4 tych filmów i polecam, idealne na lato, chociaż część może bardzo pozytywnie zaskoczyć, jak np. Spring Breakers, Greta czy Twarda sztuka. spokojnie można polecać. :))

      Usuń
    3. No właśnie chodziło mi o debiut Korine jako reżysera filmów popularnych czy masowych, ale gdzieś to się ucięło.

      Usuń
    4. A ja myślałam, że chodzi o jego małżonkę, ale teraz widzę, że gdzieś tam się wcześniej pojawiła chociaż występ w "Spring Breakers" to jej pierwsza taka duża rola.

      Usuń
    5. Tak, głównie występowała w filmach męża, o ile nie w tylko jego filmach, dlatego też nie było o niej słychać.

      Usuń
  2. z tych wszystkich oglądałam tylko 'Spring Breakers', który jest na prawdę fajny, podobał mi się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszłam z kina w jakimś dziwnym stanie - zahipnotyzowana, omamiona tym wszystkim co zobaczyłam. Jak już zebrałam myśli to po godzinie zdałam sobie sprawę z tego, że był bardzo fajny ;)

      Usuń
  3. Ja oglądałam Grete i Twardą sztukę, film z Lohan bardziej przypadł mi do gustu, ogólnie bardzo fajne i odprężające filmy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Spring Breakers" to jedno z najbardziej intrygujących mnie ubiegłorocznych filmów i choć nie nim tak bardzo nie zachwycam, jest to naprawdę ciekawy projekt (nawet spodobały mi się tam Gomez i Hudgens :D). Inne filmy wakacyjne? Nie wiem dlaczego na myśl przyszedł mi ubiegłoroczny zdobywca Węży "Last Minute", przeciętna "Mamma Mia!", ubiegłoroczni "Królowie lata" i komedia romantyczna "Chłopaki też płaczą". "Najlepsze najgorsze wakacje" mam w planach na kino plenerowe, które co weekend odbywa się w moim mieście, więc mam nadzieję, że nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hudgens była świetna ;) Ja dałam 7/10. U mnie też jest plenerowe, właśnie też mam się zamiar niedługo na coś wybrać :) Mi przypomniała się jeszcze komedia z Deppem "Wakacje w kurorcie", to była jego druga rola w karierze.

      Usuń
  5. Ciekawe zestawienie, większości filmów nie znałam - szkoda, że nie opisałaś ich szerzej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na blogu jest wiele różnych rodzajów postów, w recenzjach, przeglądach z.. i innych opisuję dokładnie produkcje. Ten post ma na celu zebranie razem filmów z tym samym wątkiem, podobnym bohaterem etc.. Ja sama miałam często sytuację, że szukałam filmu, który opowiada o czymś konkretnym, tutaj wymieniam kilka takich tytułów, mam nadzieję, ze jest to pomocne. Opisuję krótko, ale trafnie 1-2 zdaniami produkcję - taki zamysł postu. P..S, Widzę, że też coś robisz podobnego, natknęłam się u ciebie na fajny post "7 filmów z liceum w tle" ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Z tych najnowszych w kinach własnie Rodzinne Rewolucje, ze starszych RV noi wakacje Grizwoldów należałoby wspomnieć ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. kojarzę tylko "Twarda sztuka" i z tego co pamiętam co całkiem przyzwoity film :)

    OdpowiedzUsuń