Przegląd filmów z... Saoirse Ronan

Urodziła się w 1994 roku w Nowym Jorku, w którym mieszka obecnie. Dzieciństwo spędziła w Irlandii (jej rodzice są Irlandczykami). Ma podwójne obywatelstwo. Otrzymała dwie nominacje do Oscara - w wieku 13 lat za rolę drugoplanową (Pokuta) oraz pierwszoplanową (Brooklyn). W języku irlandzkim jej imię oznacza wolność. Przegląd filmów z... Saoirse Ronan.





2007 Pokuta (Atonement)

Dzięki tej roli stała się jedną z najmłodszych osób, wyróżnionych nominacją do Oscara. Joe Wright stworzył produkcję głęboko poruszającą i która jednocześnie jest technicznym majstersztykiem. Nominacja dla Saoirse jak najbardziej zasłużona.


2007 Nigdy nie będę twoja (I Could Never Me Your Woman)

Dobra rola dorastającej, młodej dziewczyny. Banalny, wesoły film, w którym (w przeciwieństwie do jej większości ról) Saoirse tryska pozytywną energią. W rolę jej mamy wciela się Pfeiffer.


2009 Nostalgia anioła (The Lovely Bones) - recenzja

Historia nastolatki, która zostaje zamordowana i z nieba obserwuje zmagania swojej rodziny. Film nie trafił do mnie, wydaje mi się, że skierowany jest do raczej młodszej widowni, ale to na pewno ciekawa propozycja. Było kilka interesujących momentów, ale ogólnie zbyt ckliwie i za długo.


2010 Niepokonani (The Way Back)


Ponad dwie godziny (chociaż mógłby trwać dłużej) żmudnej wędrówki. Porządna produkcja dla każdego - 7/10. Oparty o książkę polskiego oficera Rawicza.
2011 Hanna

Turbo-eklektyczne kino Joe Wrighta. "Hanna" jest dziwaczna, klimatyczna, bawi się konwencjami i miesza pomysły. Na niektórych scenach wybałuszałam oczy zastanawiając się co Wright jeszcze do tego filmu upchnął. Wciągnął mnie, byłam zaskoczona i nie widziałam wcześniej czegoś takiego dlatego dosyć wysoka ocena.


2012 Byzantium - recenzja

Neil Jordan po latach znowu zabrał się za wampiry. To kino dla widzów cierpliwych i wrażliwych. Ja zakochałam się w klimacie (uwielbiam brytyjskie kurorty), seksownej Gemmie Arterton, a na dokładkę otrzymałam jednego z moich ulubieńców - Sama Riley'a. O wampirach bardzo na serio. Bardziej dramat niż horror, akcji malutko.

2013 Jeżeli nadejdzie jutro (How I Love Now) - recenzja

Przeszedł bez większego echa, ale to naprawdę dobry film! Ronan wygląda tu i gra zupełnie inaczej. Fabuła tylko niezła, ale ciekawy soundtrack, piękne zdjęcia, dużo emocji, no i dobra Ronan, polecam.



2013 Intruz (The Host)

Średnia rola Ronan w średnim filmie sci-fi skierowanym raczej do nastolatków.


2014 Lost River - recenzja

Reżyserski debiut Ryana Goslinga kipi dziwacznością i jego pomysłami, niestety wykonanie nieco kuleje. Dużo magii, przemoc i romantyzm. Gosling bardzo chciał, film jest ciężkostrawny, ale ma kilka atutów, dla których można go obejrzeć.


2014 Grand Budapest Hotel (The Grand Budapest Hotel) - recenzja

To jeden z najbardziej przystępnych filmów Wesa Andersona. Jest kolorowo, jest specyficznie, jest słodko-krwawo, ale jest wiele barwnych postaci, dużo akcji i zabawne przygody wciągną też widzów, którzy za Andersonem nie szaleją. A Saoirse jest w nim po prostu urocza.

2015 Brooklyn

Film reżysera znakomitego, wstrząsającego "Chłopca A" - Johna Crowley'a, który otrzymał nominację w kategorii najlepszy film i co ważne, Saoirse otrzymała dzięki roli w nim swoje drugie wyróżnienie. Dobry dramat o ambicji i miłości.

 


Przegląd filmów z... Cameron Diaz, Joaquinem Phoenixem, Keirą Knightley, Ryanem Goslingiem, Kristen Stewart, Jennifer Lawrence, Samem Rileyem, Leonardem DiCaprio, Christem Hemsworthem, Emmą Stone, Reese Witherspoon, Lily Collins, Bradem Pittem, Sienną Miller, Julią Roberts, Natem Wolffem, Saoirse Ronan, Natalie Portman, Shailene Woodley

4 komentarze:

  1. W sumie jak dotąd Saoirse widziałam tylko w jednym filmie, czyli w "Nostalgii anioła", który to po prostu ubóstwiam. Trochę zaskoczyło mnie twoje stwierdzenie, że film twoim zdaniem bardziej przeznaczony jest dla młodszej widowni :D Szczerze mówiąc uważam zupełnie inaczej :D Teraz wyczekuję na "Brooklyn", którego nie mogę się doczekać, a w planach mam również zapoznanie się z "Intruzem" :)
    Katherine Parker - About Katherine

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele razy o tym filmie dyskutowałam, widziałam jakiś czas temu, więc nie wszystko pamiętam, ale odniosłam takie wrażenie z tą widownią, jednak rozumiem, że może się podobać, ma swój klimat, ciekawy temat, ale mnie jakoś nie poruszył (głównie chodzi mi o tę część z nieba). Jeśli interesuje cię Intruz to z klimatów sc-fi bardzo polecam właśnie "Jeżeli nadejdzie jutro" :)

      Usuń
    2. Mi również film się spodobał. Jestem średnio przekonana co do tego by pozwolić dzieciom oglądać film o historii zamordowanej dziewczyny. Wzruszający ale na pewno nie ckliwy.

      Usuń
  2. Widziałam ,,Pokuta", ,,Nigdy nie będę Twoja", ,,Intruz" i ,,Grand Budapest Hotel" :) Aż nabrałam ochoty na powtórkę tego ostatniego :) A ,,Brooklyn" koniecznie muszę obejrzeć!

    OdpowiedzUsuń