Przegląd filmów z... Samem Rileyem

Urodzony 33 lata temu w Anglii. Był członkiem rockowego zespołu 10,000 Things, koncertował z nim przez 3 lata. Karierę aktorską rozpoczął na deskach National Youth Theatre . Po występach w produkcjach telewizyjnych i kilkuminutowych epizodach w filmach zagrał swoją dotąd najsłynniejszą i najlepszą rolę – Iana Curtina, wokalisty postpunkowego zespołu Joy Division. Na jego planie poznał swoją obecną żonę Alexandrę Marię Larę (małżeństwo właśnie spodziewa się pierwszego dziecka). Obecnie mieszkają w Berlinie. Okazjonalnie model, brał m.in. udział w sesji dla Burberry (kilka zdjęć na dole postu). Uwielbiam jego głos i brytyjski akcent i mam nadzieję, że nie będę musiała długo czekać na jego nie tylko dobry, ale rewelacyjny występ. Już świetny, ale zapowiadający się na jeeeszcze lepszego. Przedstawiam kolejnego z moich ulubionych aktorów - Sam Riley!
2007 Control

Większość moich ulubionych produkcji to nie są kultowe filmy z rankingów najlepszych filmów wszech czasów. Nie wytłumaczę wam 9/10 przy "Grinchu" czy przy "Była sobie dziewczyna". Tutaj też ciężko coś mi napisać, bo to właśnie emocje towarzyszące mi podczas seansu sprawiły, że bez sekundy zastanowienia dałam mu 10/10. To film który mnie pochłonął, bardzo go przeżyłam i od pierwszy sekund wiedziałam, że "to jest to". Akurat fanką Joy Division (bo jest to historia ich wokalisty) nigdy nie byłam, ale wszystko co rockowe jest mi bliskie. Polecam i tyle.

2008 Franklyn

Strasznie nie lubię tego filmu. Potwornie, ale to potwornie irytująca była Eva Green. Zniszczyła mi cały seans. Film jest na pewno oryginalny (thriller/fantasy), historie świetnie się ze sobą łączą. Niepokoi, intryguje... Jednak to wszystko jest takie strasznie... sztuczne. Jedyny wątek, który mi się naprawdę spodobał to ten z Ryanem Phillippem i światem w przyszłości. Jeśli chcecie coś ponurego, mrocznego, dosyć ciężkiego i przede wszystkim zagmatwanego to myślę, że wam się spodoba. Widzę, że opinie ma niezłe. Mi jakoś nie podszedł.

2010 W Brighton (Brighton Rock)

Riley ma chyba jednak pecha do filmów. Super klimat, ciekawy pomysł, emocje są, ale... coś zostało potwornie spaprane. Nie umęczył mnie tak jak wyżej opisana produkcja, ale podobnie mnie boli, że go zepsuli. Uwielbiam, ale to uwielbiam Brighton dlatego też mimo słabszych momentów połączenie gangsterskich porachunków i tego miejsca dobrze mi się oglądało. Historia chwilami przerysowana, naiwna i przede wszystkim dialogi nieco kuleją. Jak ktoś jest ciekaw, bo o filmie jest mało opinii - tutaj od razu po seansie napisałam chaotycznie trochę więcej.

2010 13

Dwudziestoletni Vince przypadkowo dowiaduje się o istnieniu tajemniczej koperty, dzięki której można zarobić mnóstwo pieniędzy. Naiwny chłopak wchodzi w jej posiadanie i ślepo wypełnia zamieszczone tam instrukcje. Kiedy orientuje się, że trafił do podziemnego świata, w którym rządzą jedynie dwie siły - przemoc i pieniądze, jest już za późno na ucieczkę (opis dvd). Od roku mam w planach, ale zawsze znajduję coś lepszego niż produkcja z takimi ocenami (może ktoś z was oglądał?;).  Występują Jason Statham oraz Mickey Rourke!

2012 W drodze (On The Road)

Jest szaleństwo, czujemy się wyzwoleni i nie rozmyślając o przeszłości skupiamy się na tu i teraz, ale... Tak przeleciał nie pozostawiając po sobie nic szczególnego w mojej pamięci. Piękne krajobrazy, niespokojna, ciekawa muzyka, dobra gra większości. Można obejrzeć, ale nic nie stracicie odpuszczając go sobie.
2012 Byzantium - RECENZJA

Mimo, że film nie okazał się tak znakomity jak wszyscy oczekiwali to powiem wam, że po prostu go polubiłam. Świetnie utrzymany przez cały seans klimat i niepokój zwiastujące niesamowite zakończenie i niespodziewany zwrot akcji mimo, że jak się w końcu okazuje nie kryją żadnej tajemnicy to jednak zapadają w pamięć.  Zamglona, nieco mroczna, klimatyczna powoli snuta opowieść może chwilami nudzić, ale trzyma pewien poziom, a Jordan nie zaskakuje, ale pokazuje klasę.

2014 Czarownica ("Maleficent") - RECENZJA

Kto by pomyślał, że bajka o Aurorze okaże się takim hitem? A w dodatku, że będzie na to zasługiwać. Jolie daje jeden z najlepszych występów w karierze, a Riley na drugim planie idealnie ją dopełnia - tworzą naprawdę zgrabny duet. Nawet nieco mdła Fanning nie psuje efektu, bo to wciągające, przejmujące, mądre, zabawne i oczywiście piękne kino - 8/10. 

2014 Das Finstere Tal - RECENZJA

Zaskakująco udany współczesny western i jeden z lepszych tegorocznych filmów. Bardzo surowy, lodowaty, statyczny i intrygujący. Technicznie rewelacyjny - te zdjęcia, ta muzyka! Do tego bardzo dobrze zagrany (niemieccy aktorzy mile mnie zaskoczyli) i niebanalny. Świetnie kino, chociaż nie dla każdego - bardzo specyficzny i powolny.


W tym roku premierę będzie miał wojenny film "Suit Francaise". Zagrają też m.in. Michelle Williams, Kristin Scott Thomas.

2 komentarze:

  1. Trochę mi wstyd że jako kinoman jestem tak na bakier z jego filmografią. Znam go tylko z fenomenalnego "Control". Tobie też przypadł do gustu. Ian Curtis którego wykreował był fenomenalny. Dosłownie spływał na widza ten jego ponury nastrój. Świetny film. W kolejce mam tylko Byzantium.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Byzantium" jest według mnie najlepszą z rankingu po "Control" produkcją. Została dosyć słabo przyjęta, także na coś poziomem zbliżonego do "Wywiadu z wampirem" polecam nie oczekiwać, by potem nie czuć ogromnego zawiedzenia. Klimat, zdjęcia, muzyka.. wszystko w tym filmie udowadnia, że jest to jedna z tych dobrych, porządnych produkcji, ale sama zawartość, czyt. historia to to co nieco zawodzi.

      Usuń